tisdag 22 december 2015

Skön tisdag

Nio timmar sov jag i natt. Så skönt att få sova ut! Efter frukosten satte jag igång och trillade köttbullar. Det tog ett par timmar och jag blev lite trött. Så istället för att städa bestämde jag mig för att ta ett bad.

Solen sken och jag njöt för fulla drag av ljuset, värmen i vattnet och tystnaden. Men jag märker att jag inte är helt hundra ännu. När en lastbil plötsligt tutade, så det ekade i kvarteret, ryckte jag till och  fick pulspåslag direkt. Det är inte likt mig alls. Min kropp går verkligen på högvarv fortfarande.

En knapp timme låg jag i solskenet och slappade. Sen gjorde jag mig iordning och åkte till min äldsta vän Kinna. Hon bjöd på fika och vi pratade om att hon blev mormor för första gången igår. Tänk vad rik hon är, som blivit mormor! Så härligt! Det är något jag också hoppas på att bli någon dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar