tisdag 1 september 2015

När man känner sig stark

Förra veckan kände jag mig inte alls lika trött som tidigare, efter morgonens gympass. I morse kände jag mig helt grymt stark redan på uppvärmningen. Helt plötsligt kunde jag trycka på och öka tempot betydligt på cross-trainern. Jag njöt och nästan skrattade högt. Märker du Iréne, jag flåsar inte, sa jag upprymt. Jo, det märkte hon. Men nu gäller det att du inte tränar för mycket, sa hon förmanande.

När jag gjorde benövningarna, la jag på lite mer vikt. Istället för 70 kilo, hade jag 80 kilo. Det gick utmärkt! Mot slutet gjorde jag lite magövningar med pilatesbollen. Jag låg på rygg, knep bollen mellan fötterna och lyfte och sänkte bollen. Sjukt jobbig övning, men effektiv!

Efter passet var jag jublande glad. Inte kände jag mig särskilt medtagen heller, trots att jag ökat på vikterna. Nu är jag verkligen på väg tillbaka. Äntligen börjar jag känna mig "normal". Det vill säga, lika stark fysiskt som jag var i februari-mars, innan det började gå utför och jag blev svagare för varje träningspass (kändes det som).

När jag kom hem, tog jag och mannen ett bad. Så skönt att koppla av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar