tisdag 18 augusti 2015

Träning som känns

Kvart över sex i morse klev jag in på gymmet (de öppnar då). Tio minuter på crosstrainern och sedan gick jag igenom alla maskiner jag begrep mig på. Den här gången körde jag med tyngre vikter. Så tunga, att jag fick kämpa med de sista fem repetitionerna. Tre set om tjugo repetitioner, körde jag. Ärligt talat var jag helt slut efteråt. Men en sån där skön trötthet. Lite gäspig har jag varit idag på jobbet, men det beror mest på att jag jobbade länge igår och kom i säng alltför sent. Träningsvärken har redan börjat smyga sig på. Men bara på överkroppen, vilket får mig att undra hur dåligt tränad jag är egentligen.

Ikväll har jag varvat ner med ett spabad och altanhäng. Med lite fantasi, kan jag låtsas (om kvällarna) att vi fortfarande har semester. Solen som skiner och värmen hjälper till att hålla illusionen levande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar