tisdag 25 augusti 2015

Hemmaträning med TRX

Igår jobbade jag från 6:50-17:40 med en halvtimmes lunchrast. Så jag var rätt mör, när jag väl hade cyklat hem. Jag orkade faktiskt varken promenera eller göra något annat. Jag läste en bok och försökte koppla av. Så här mycket kan jag inte hålla på och jobba, om jag ska hålla mig frisk, jag vet det!

Idag skulle jag ha morgontränat styrketräning på gymmet. Eftersom jag skulle på kurs idag, orkade jag inte stressa med träning innan det var dags att åka. Men att sitta still en hel dag och bara koncentrera sig på en sak, gjorde att jag kände mig riktigt pigg när jag kom hem. Så jag tog fram TRX:n och körde lite övningar.


Det var så länge sedan jag tränade TRX, att jag fick mjukstarta och köra max 20 repetitioner.

Jag alternerar mellan benen. Genom att sträcka ut benet lite när jag kör triceps (tror jag muskeln heter), får jag även med lite mage på köpet.

Rodd

Här ser man inte riktigt vad jag gör. Men jag sträcker bak benet som sitter i TRX:n och böjer det andra benet (niger) och för upp benet igen. Fick inte med någon bra bildserie på det (min man som fotograferat).




Här står jag i plankan och "cyklar" med benen. Det var kämpigt, eftersom jag inte har tränat magen p lääääänge!


Provade den här övningen också, att från plankan ta sig upp till ett A. Fy vad jobbigt!

Nöjd och glad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar