torsdag 18 juni 2015

Att ge kroppen rätt förutsättningar

Under lång tid har jag slarvat med kosten. Både min man och jag har varit så trötta efter jobbet, att ingen av oss har orkat laga mat. Ja, vi har inte ens orkat handla hem råvaror. Det låter ju inte klokt, eller hur?! Men, så har det varit för oss. Vad har vi ätit då? Snabbmat, såsom pizza, hamburgare eller ännu värre. En kväll åt jag mig mätt på jordnötsringar och ostkrokar. Dessutom har jag slukat allt sött jag kommit åt, dagtid. Jag lurar gärna mig själv, att tro jag blir piggare av sötsaker.
Självklart har jag ökat flera kilo i vikt. Men det är inte det värsta. Tröttheten och orkeslösheten gör mig mest frustrerad. Så gott som alla i min närhet tror att jag är utarbetad. Kanske är det så, även om jag själv tror att det är något annat. Hur som helst har jag bestämt mig för att sköta kosten bättre och boosta med hemlagat, frukt och grönsaker. Jag måste ge kroppen bättre förutsättningar! Självklart har den dåliga kosten bidragit till min trötthet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar