onsdag 1 april 2015

Hallå kroppen, svara då!

Eftersom jag inte har feber, halsont eller hosta, utan bara är "allmänt seg" med lite snörvel, har jag varit lite fysiskt aktiv idag. Kinna var här på lunch. Märklig lunch förstås, eftersom det var jag som var kock. Det blev bulgur, chorizo-korv, sallad och kall sås. Blåbärspaj och vaniljsås till efterrätt. Styrkt av den underliga lunchen, gick jag ut i trädgården för inspektion. Inte mycket liv än, kunde jag konstatera. Sen grävde jag bort allt gräs (äntligen) där vi ska bygga platå (vi och vi, min man snarare) för spa-badet. Det tog inte lång stund och jag fick sällskap av en blyg katt.

Klockan tre gick jag in och tog en banan och ett glas vatten och satte mig på altanen. Ett, tu, tre så somnade jag och sov i en timme. Vaknade och åt två mackor och slöade lite. Slö är ett bra ord för min kropp just nu. Den känns trög, helt enkelt. Jag bytte om och gav mig iväg på en kort tur för att känna på formen. Tungt flåsande släpade jag mig fram. Varje steg var tungt. Efter två kilometer ville jag stanna och gå, men jag hade tänkt 3 kilometer och då fick det bli det. Sen gick jag hem, stretchade, rullade på foamrollern och kände mig sur på min dåliga dagsform. Vad är det med kroppen? Ska förkylningen bryta ut, eller vad? Usch vad frustrerad jag är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar