söndag 8 mars 2015

Tufft kettlebells-pass

Eftermiddagens pass med kettlebells var tufft. Vi började med Clean, Burpees och Clean Jerk. Det gick ok. Men sen kom det jobbiga! Under 12 minuter skulle vi (först med höger arm, därefter vänster) göra 3 swingar, Clean, 3 Snatchar och 3 utfall (med kettlebellen rakt upp, vilket är skitjobbigt). Om och om igen tills tiden var slut. Jag körde igång i ett tufft tempo. Efter 4 minuter flåsade och flämtade och undrade hur sjutton jag skulle orka 8 minuter till. Som tur är hade jag den lättaste kettlebellen om 8 kilo. Jag fick lägga in små pauser mellan handbytena. De sista två minuterna orkade jag inte hålla upp kettlebellen vid Utfallsstegen, utan höll den i famnen. När 12 minuter äntligen hade gått, var jag kräkfärdig.

Oj vad trött jag är! Orkade knappt hänga tvätt, eftersom axlarna är helt uttröttade. Skönt att jag i alla fall klarade av passet! Nästa gång vi får en liknande uppgift, ska jag planera bättre och inte gå ut så hårt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar