tisdag 17 februari 2015

Blåsigt och kallt

Vi kom fram till hotellet vid 23-tiden, lokal tid. Snabb uppackning och därefter kröp vi i säng. Ganska snabbt började vi frysa båda två. Till slut letade jag fram två filtar, så det blev något bättre. Vaknade vid åttasnåret och kände oss stelfrusna. Såg andra gå förbi vår uteplats i kortbyxor och t-shirt. Därför tog vi också på oss det och huttrade genom frukosten. Tänk att kyla kan hämma ens aptit! Sen gick vi på långpromenad till havet och blev lite varmare, tack vare ett snabbt tempo. Därefter solade vi i två och en halv timme. Temperaturen är som den hemma i maj månad och med kyliga vindar. Det går än, när solen är framme, men när det är molnigt, blir man genast stelfrusen. Jag beundrar de som badade (barn och tonåringar). Strax ska jag ge mig iväg på en löptur. Skönt att bli varm!

Annars är det vackert här och rent och breda fina trottoarer. Många löpare har vi sett och det förstår jag, eftersom förutsättningarna är perfekta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar