söndag 22 februari 2015

Ännu en springtur i Corralejo

Det var fint väder i morse också och jag tänkte att det var bäst att jag gav mig iväg på morgonen. En timme efter frukost gav jag mig iväg. Det var ännu lugnt och få människor ute. Jag sprang efter strandpromenaden med havsutsikt. Efter lite drygt två kilometer var jag framme vid naturstigarna. Till att börja med vår de lätta att springa på, med mest sand som underlag. Men efter hand blev de riktigt usla med mycket lavastenar. I alla fall tror jag det är lavastenar. Jag hade fullt upp med att koncentrera mig på vår jag placerade fötterna, för att inte vricka dem. Efter ett tag blev underlaget bättre, med typ grus. Jag såg att de har gjort murar av lavastenar. När jag hörde höns och en tupp gala, trodde jag att jag hallucinerade. Men det var faktiskt höns innanför murar och med skjul (hemmabyggt hönshus, antog jag). Lustigt med hönsfarm bara sådär, utan något boningshus i närheten. Jag hoppas i alla fall att det ruckliga hönshuset, inte var ett boningshus.

Så småningom fick jag nog av värmen och vände och fick då en härlig svalkande motvind. Underbart med denna vind här! Jag tragglade på. Tog samma väg tillbaka och när jag uppnått 8 km, började jag gå och slog av klockan. Då vrickade jag foten på en vägplatta som stack upp. Så himla typiskt för mig! Här har jag undvikit att vricka och stuka mig på stenigt underlag. Men när jag kommer till stans plattor, asfalt och trottoarer, då vrickar jag foten!

Den gör faktiskt ont än, flera timmar efteråt. Men den känns bättre. Som tur är har jag starka fötter!

Ikväll har vi packat. Vi lämnar kvar en hel del, för att slippa övervikt på flygresan. Ett tag funderade vi på, att i morgon bitti,  paxa fem solstolar med våra handdukar. Alla är så himla ivriga, att paxa solstolar här och i morgon ska vi gå upp fem, eftersom bussen hämtar oss 5:55. Vi får frukost innan vi åker, vilket är en angenäm överraskning.

Redan nu har jag bestämt att jag ska till Corralejo igen. Här är vackert, idylliskt för löpning med vindarna, alla är trevliga och snälla och jag älskar deras trafikvett!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar