torsdag 18 september 2014

Trutmun

Igår morse vaknade jag med svullen underläpp. Den kändes som när man fått bedövning hos tandläkaren, jävligt främmande och stor. När vi gick vår långpromenad använde jag mitt lypsyl. Förmodligen blev det som olja på läpparna och underläppen drabbades värst, tydligen. Så efter frukost, köpte min man en keps och ett solstick med skyddsfaktor 50. Själv var jag på gymmet och sprang 2 km på löpbandet och gick 1 km. Därefter blev det dusch och klassisk massage i 50 minuter. Himmel vad skönt det var! Sedan fick jag 25 minuter "refreshment" av ansiktet, dvs rengöring, mask och återfuktande kräm. Lite skalpmassage också.

Vid det laget var min läpp i normal storlek igen (tack och lov!). Resten av dagen blev det sol och bad (keps på och huvudet sänkt med blicken i boken).

Idag är det första dagen på evigheter, som min hals känns ok. Nu har jag bara en äcklig slemhosta och lite snuva kvar. Imorgon kan jag nog försöka mig på ett längre löppass, äntligen!

Idag blir det vattengympa och evt ett Sats corepass på kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar