onsdag 3 september 2014

Jobb, jobb, jobb

Idag blir det en extra lång arbetsdag, då jag har ett möte som slutar först vid klockan 18. Under ett par veckor nu har jag startat arbetsdagen 07:00, för att bättre hinna med allt jobb. Oftast är det jag som skriver mötesprotokoll, åtgärdsprogram kommer ofta därtill. Just nu skriver jag även en pedagogisk utredning och har tre till som väntar, och läsåret har bara börjat.

Det enda jag kan göra är, att jobba på, beta av uppgifterna efter hand och låta bli att oroa mig. Det sistnämnda är det svåraste. Men träning hjälper mig att skifta perspektiv från jobb till fritid. Hur gör du, när du blir stressad?

Idag har jag inte ont i halsen, så ikväll blir det en springtur och eventuellt en fika hos Åsa. Härliga, härliga höst med underbar krispig luft och vackra färger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar