måndag 19 maj 2014

Vilken frisyr är bäst?

Mitt hår är för långt. Varje morgon får jag kämpa för att det ska se lite "fluffigt" ut. Allra skönast är det att samla det i en hästsvans eller knut. På onsdag är det dags för klippning. Jag har bokat tid hos en ny frisör, utan att veta något om hennes skicklighet. Det enda jag vet är, att jag tycker oerhört mycket om henne som person. Men hur fel kan det bli liksom? Egentligen skulle jag vilja veta vilken frisyr som skulle passa mig bäst. Jag vill ju ha en frisyr som också är ok för min ålder. Fast å andra sidan kan jag inte tänka mig att ha kort hår nu. Det är så behändigt att bara sno upp det i svans. Särskilt när jag tränar! Men tanken på att slippa färga håret lockar, måste jag medge. Nej, det får nog dröja ett tag till innan jag låter håret bli gröda. Suck! Det blir nog inget revolutionerande klippning, utan en toppklippning bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar