fredag 11 april 2014

Upp som en sol, ned som en pannkaka

Fredagens uppdrag var att springa i 10 minuter i ett tempo om 5,3 min/km. Därefter fem minuters vila och så en tiominutrare till i samma tempo och så 10 min nedjogg, efter det. De första tio minutrarna var hemska, och då menar jag HEMSKA! Jag tyckte mitt tempo varierade kraftigt mellan 6 minuter och 5 minuter. Att det ska vara så himla svårt att hålla ett och samma tempo! Det visade sig att mitt snittempo var 5:29 min/km. Skönt att jag klarade hålla det, trots allt. 

Fem minuters gåvila (det fanns inte på kartan att jag kunde jogga). Så drog jag igång den sista tiominutraren. Efter fem minuter gav jag upp. Hela kroppen kändes slak och det surrade lite i öronen. Snittempot under de fem minutrarna var 5:35 min/km. 

Hur kunde det bli så här då? Hur kan orken vara borta bara sådär? Energibrist! Jag åt frukost 5:45 och en macka vid 9:30, sen tre bananer klockan 12:30 och ett par mackor klockan 15. Tre koppar kaffe drack jag sammanlagt under den tiden. Lägg till stress på det här, såsom att jag åt de tre bananerna i bilen, på väg till ett möte. 

Nej fy! Aldrig att jag slarvar så igen  med maten innan jag ska springa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar