söndag 23 februari 2014

Nu har jag bestämt mig!

För att nå dit jag vill (att tycka att jogging är kul) behöver jag jogga regelbundet. För att känna drivet att ge mig ut tre gånger i veckan, ska jag anmäla mig till ett lopp.
Fredagen den 5/7 går Festivalloppet i Forshaga om 5 km och jag kommer att delta!
Fram till dess kommer jag att jogga söndagar, tisdagar och torsdagar. Självklart kommer jag att behöva rucka på dagarna ibland, men huvudsaken är att jag får till tre tillfällen. En dag kommer jag springa backar (intervaller), en dag längre distans men långsamt, en dag runt 3-4 km med lite snabbare tempo.
Däremellan ska jag bygga upp styrkan i bål och ben. Trx- träning blir perfekt och mitt mål är att få till det två gånger per vecka.
Idag är det söndag och i eftermiddag ska jag jogga. Det är bara för mig att komma över mitt motstånd att jogga när det är ljust ute (allra bäst tycker jag det är när det är mörkt och regnar ute, då är det få andra människor ute).  Det känns bra att ha en plan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar