lördag 15 februari 2014

Kraschade vanor

Den här förkylningen alltså, den är inte att leka med. Egentligen tror jag det värsta är, att den är så seg att bli av med. Den följer inte mitt "vanliga förkyningsmönster" , utan hänger envist kvar dag efter dag. Känslan av svaghet, lite yrsel och värmepåslag, bara jag hasar ner till köket och upp till övervåningen igen. Paniken som kommer krypande: hur mycket muskelkraft  och kondition kommer jag tappa? 

Kroppen borde få de bästa förutsättningarna den kan få nu, genom vitaminberikade måltider. Borde ja... Istället stoppar jag i mig det som smidigt finns tillhands. Ofta har det blivit mackor. Just nu har min kost och träning kraschat. Dags att ta tag i det och börja göra sunda matval igen!  För att få energi, måste jag äta bättre - göra bra val. Det är bara att ta tag i det! NU!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar