tisdag 4 februari 2014

Hamnade i sockerfällan

Egentligen skulle rubriken vara "valde sockerfällan", eftersom det är ett aktivt val. Igår tappade jag all självkontroll och bara skulle ha godis. Det enda vi hade hemma var chokladfudge. Så jag åt flera gigantiska chokladfudgebitar som var torra som fnöske. Så fort de kom in i munnen smulades de sönder i princip. Det är väl allt socker i dem förstås. Inte goda alls överhuvudtaget, men jag fortsatte att stoppa dem i munnen, närmast manisk. Helt obegripligt att jag kan bli så desperat efter socker. Hela dagen hade varit bra ur matsynpunkt. Alla måltider och mellanmål åts på utsatta tider.

Ingen större fara, men det klart, ska jag synda, vill jag hellre äta något gott. Fast vem vet hur mycket jag hade ätit då...

Nej, idag blir det nya tag. Dagens utmaning blir att få till fysisk aktivitet ikväll. Direkt efter jobbet ska vi fira min svärmor som fyller 65. Hon är ung min svärmor. Dels var hon ung när hon fick min man (18 år), dels är min man tre år yngre än jag. Det är himla kul att ha en svärmor som bara är 15 år äldre.

Efter firandet, måste jag få till träning hemma. Återkommer om vad det blir!

Heja onsdag, nu tar vi tag i dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar