torsdag 6 februari 2014

Blixtar i ögonen

Igår var en kämpig dag på jobbet, eftersom jag mådde pyton. På kvällen blev jag än sämre, hade lite frossa och så blixtrade det i högerögat hela tiden. Läkaren har sagt att jag får leva med blixtarna. Det är ärr på näthinnan efter operationen. Trots att jag vet det, blir jag rädd, när det plötsligt blir så intensivt med blixtar. I vanliga fall ser jag en eller två blixtar per dag. Igår kväll såg jag en blixt i minuten, typ. Så jag gick och la mig och somnade tvärt, slapp jag se dem i alla fall.

När jag vaknade i morse blev jag lycklig och tacksam över att ingen svart skugga skymde min syn på högerögat (som det blir när näthinnan lossnar) och inga blixtar förekom. Tack och lov, näthinnan sitter fortfarande på plats!

På bilden är den fina blombukett jag fick av Maria och Tord igår. Så gulligt av dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar