måndag 27 januari 2014

Tuff arbetsdag

Ibland har jag riktiga "skitnätter" och i natt var det en sån. Ingen överraskning för mig, eller det borde inte vara det, eftersom det tenderar att bli så varje gång jag har en riktigt tuff arbetsdag framför mig. Tankar som "jag måste vara utvilad inför morgondagen" tycks stressa upp mig,  så att jag vaknar varje timme "nu är det X antal timmar kvar tills jag ska upp", vilket självklart stressar upp mig än mer...

Idag jobbar jag från åtta till åtta. Vi jobbar övertid för att städa och packa till flytten vecka 8. Men jag har städat och flyttat det jag kan, så jag har istället flera möten inbokade från klockan 17. Möten där jag vill vara lika engagerad på det sista som det första.

Så nu får jag ta till alla strategier jag har för att lyckas med det. Flera mellanmål (tack och lov att jag har chokladbollarna!), två maträtter och så en rask promenad under lunchen. Det här ska gå som hejsan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar