torsdag 23 januari 2014

Trött morgon

Hur jag än försöker lyckas jag inte komma i säng i tid om kvällarna. Igår tränade jag TRX redan 16:45 och tänkte att nu kommer jag i säng tidigt. Näpp, så blev det ju inte!
Passet gick mycket bättre än förväntat. Visserligen pågick varje övning bara i 30 sekunder och passet var bara 45 minuter långt. Men jag vet ju hur tufft det brukar kännas, när jag inte har tränat det på länge (senaste gången måste ha varit i november-december). Jag orkade med alla övningar utom två mot slutet (fallskärmshopp och en konstig övning när man står i plankan med en fot i trx:n och böjer ned det knät, vilket är grymt jobbigt för framsida lår).

I morse var jag trött, ja riktigt trött och det första jag tänkte var "nej, jag orkar inte träna ikväll". Men det är klart jag ska träna ikväll! Nu har jag träningskompisar: Bodil, Åsa, Petra och Johanna. Det blir Indoor Walking ikväll. Jag ser det som ett alternativ till en joggingtur. Om jag ska känna den där glädjen i att jogga, måste jag få till rutiner som fungerar. När jag inte får sällskap utomhus, när det känns för kallt, då får jag köra det här, tills rutinen sitter!
Ha en bra fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar