tisdag 21 januari 2014

Stela muskler

Oj, vad musklerna känns stela och stumma idag. Tur att jag har planerat in promenad med Katta som kvällens träning. Axlarna känns värst och genast blir jag livrädd att jag ska få ont i dem igen. När jag kommer hem ikväll efter promenaden, ska jag stretcha rejält. Egentligen skulle jag vilja yoga, men det vågar jag inte på grund av axlarna. Kanske ska jag prova att rulla skuldrorna över en petflaska. Jag har ingen "rulle" (typiskt mig att tappa namnet på dem nu), men har fått tips om att det funkar med en flaska. En arbetskamrat använder en fender (sådan rulle man fäster på båtens sidor för att inte stöta emot båten bredvid). Syftet med "rullningarna", om jag har förstått rätt, är att få massage, att öka blodtillförseln och i bästa fall, lossa någon låsning. Ja, jag får väl testa med petflaskan.

Nu är det snart dags att promenera till jobbet. Längtar till den dag då det är ljust ute klockan sju om mornarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar