tisdag 17 december 2013

Julstök

Trillade köttbullar under kvällen. Det gick smidigt. Jag steker dem på plåt i ugnen (200°), så det blev fyra plåtar. Skönt att det är gjort! Jag provade att baka ut en plåt pepparkakor också.  Det gick finfint och smakade gott. På lördag ska jag ta fram kalkonen ur frysen, så den är tinad på söndag, då den ska ugnsbakas i stekpåse. Till helgen ska jag göra lite mer godis också. 

På fredag blir det en tur till IKEA. Håller tummarna för att det inte är helt tjockt med folk då...

Idag promenerade jag hem från jobbet. Jag blev lite piggare av promenaden kände jag. Promenader är avstressande och energigivande. Som vanligt förundras jag över hur mycket jag njuter av att gå. Kroppen matar på automatiskt och tankarna far runt. Ofta lyssnar jag på musik när jag går. Just nu är det julmusik, "She & Him" är ett av mina favoritband.

Nu är jag trött, nöjd med lite stickningar i halsen (vik hädan förkylning!). De sista två dygnen har jag märkt att jag haft svaga värmevallningar. Om jag inte haft dem tidigare, hade jag trött att det var förkylningen som spökar. Hoppas de inte blir värre!  Nej, nu blir det sängen bums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar