söndag 24 november 2013

Renovering av blivande tv-rummet

Japp, då var det dags för nästa projekt: blivande tv-rummet. Den gröna grottan, som var vår sängkammare, ska bort. För att få så bra avstånd till tv:n som möjligt, beslutade vi att ta bord graderna.

När min man började riva garderoberna, upptäckte han att det inte fanns något innertak där dem satt. Jag lyckades övertala honom att riva innertaket och behålla det ursprungliga trätaket. Jag tycker det är så vackert!

Innertaket sätt fast med spik och häftklamrar. Det tog lite tid att få bort dem... Efter det målade jag väggarna en gång. Byrån har fått en sista strykning idag också. Nu funderar jag på om jag ska dekorera den på något sätt. Hm!

Imorgon ska vi kika på tapeter. Det blir kul! Där garderoberna stod finns inget laminatgolv, utan ett "rågolv". Vi har lite laminatgolv kvar, från tidigare projekt, dock inte samma sort. Vi skarvar med det andra i alla fall. Ingen av oss vill lägga ett nytt (golvet lutar en hel del, så det är inte enkelt). Ser det för taffligt ut, kanske vi lägger in en heltäckningsmatta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar