lördag 28 september 2013

Stress

Igår pluggade jag så mycket jag bara kunde, trots det här jag åtta kapitel plus en hel bok, kvar att läsa, sammanfatta och reflektera över. Genast började jag fundera över hur jag skulle kunna dela upp kapitlen per dag, för att hinna (deadline är sön 6/10), när jag insåg att jag är bortrest nästa helg. Det innebär att jag måste göra allt arbete idag till och med torsdag, vilket blir orealistiskt i min vardag. Jag behöver inte mer stress i mitt liv! Ledsamt att hoppa av kursen, men jag är inte beredd att betala "kostnaden". Att känna sig stressad av tidspress, att slarva (hatar att göra det), att åka snålskjuts på någon annan. NEJ!
 
Så snart jag hade fattat beslutet sjönk axlarna ned. Jag behöver inte vara duktig och genomlida det här. Det är inte skamligt att erkänna att det blir för mycket. Det är helt okej att prioritera sin hälsa!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar