måndag 23 september 2013

Reflektioner

Om tre månader är det julafton. Den här veckan kommer temperaturen hålla sig under tio grader. Nu gäller det att hänga i och vara ute så mycket som möjligt, för att få ljus, luft och energi.

Kände bara liiite i halsen, när jag vaknade och tror att det beror på det öppna fönstret. När jag hade druckit kaffe kändes det bättre. Klart det blir boxning ikväll! Men jag tar bilen till jobbet. Dels vill jag inte utmana halsen med cykling, dels har jag mycket grejer att släpa på till jobbet.

Idag är det dags för invägning. Vi är ju två på jobbet som väger oss hos skolsköterskan. Det kommer inte bli bra siffror idag efter semesterveckan på Mallorca. Jag är inte orolig, det är bara att ta nya tag, komma på "banan" med rätt mat, mindre socker och inget ätande efter klockan 17-18.

På torsdag - fredag ska jag på kurs i Stockholm. Två luncher, en frukost och middag ingår. På fredag kväll är vi bortbjudna på mat och på lördag kväll ska vi ut och äta. Ja, så starten blir tuff för mig, när jag inte själv kan styra matvalet. Det får bli små portioner om det är "skräpmat" som erbjuds. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar