onsdag 28 augusti 2013

Stress och trötthet

Vaknade och kände mig inte alls utsövd. Fortfarande vaknar jag flera gånger per natt av värmevallningar. Även om de går över på en minut, vaknar jag till, sparkar av mig täcket och så dröjer det innan jag somnar om. Min "täckfobi" är botad i alla fall. Förr kunde jag på min höjd sticka ut fötterna utanför täcket, men ingen mer kroppsdel. Täcket var mitt skyddande pansar mot inkräktare som ville sticka kniven i mig (jag VET att det är en ologisk känsla). Nu njuter jag av att ligga utan täcke i draget från fönstret och balkongdörren och struntar i potentiella inkräktare/mördare. Det tog bara närmare 50 år att bli av med den "fobin".

Idag har jag sex möten inbokade och efter varje möte ska det dokumenteras. Det kommer inte att fungera och jag kommer att bli stressad. Stress ökar övergångsbesvären, så jag måste försöka vara cool. Självklart vore det bra med en begränsning på fyra möten per dag. Tyvärr ser inte verkligheten ut så. Akuta saker sker och då kan vi inte säga, sorry vi har inte möjlighet att träffa er på ett par veckor...

Dilemman måste hanteras i alla yrken och även privat. Det enda jag kan göra är, att göra mitt bästa i varje situation. Just nu är mitt hem upp och ner, ostädat, disk i travar och min hemliga skräck är att någon/några kommer på oväntat besök. Samtidigt är jag så trött att jag inte orkar ta tag i det vid niotiden om kvällarna. Sånt är livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar