söndag 18 augusti 2013

Skön söndag

Idag har det varit full fart från morgon till kväll. Allt skräpvirke efter mellanväggen har vi kört bort. Vår bassäng har jag torkat, vikt ihop och lagt i källaren. Två garderober har rensats ut. Nu när vi bara är två behöver vi inte hundraelva lakan och handdukar.
På eftermiddagen tog Katta och jag en långpromenad. Vi var ute i knappt två timmar och enligt pulsklockan brände jag ca 400 kalorier. Naturligtvis fikade vi: scones (på grovt mjöl) med smör och marmelad (osockrad). Ovanligt nyttigt för oss :)
Vi har bestämt oss för att motionera oss svettiga minst 100 gånger från och med 1/9-1/12. Det klarar vi lätt med våra övergångsbesvär, ha, ha. Fem solhälsningar och svetten droppar om oss.
Den här veckan har det blivit fyra bra träningspass: box, Trx, yoga och långpromenad. Gårdagens yoga känns i baksida lår och rumpa idag. Så fort jag reser mig från sittande ser det ut som jag är skadad, så stel är jag. Tack vare veckans tuffa pass mår jag bättre. I natt sov jag ostört igen och det gör så mycket för humöret. Hoppas jag får till fyra pass den här veckan också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar