tisdag 20 augusti 2013

Hello endorfiner

Idag blev det ett sent Trx-pass och det finns inget häftigare än känslan när kroppen svarar på utmaningar! Det var ett tufft pass, men min kropp svarade och det gör mig så lycklig. Nästan alla övningar klarade jag i 45 sekunder. Tänk att vara 49 år och samtidigt vara starkare än någonsin. Så fantastiskt härligt och oväntat. Så självklart är jag helt hög på endorfiner nu.

I början tränade jag för att gå ner i vikt, sen tränade jag för att slippa vallningar. Det gör jag förstås fortfarande, men nu tränar jag också för att bli starkare.

Fördelen med att ha minskat i vikt är, att övningar som burpees, armhävningar, rodd, chins och liknande går så mycket lättare. Två kilo gör skillnad, vilket jag inte trodde, men det gör det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar