fredag 16 augusti 2013

Äntligen!

Äntligen, äntligen fick jag sova ostört en hel natt. Vaknade halv sju och kände mig pigg. Inga värmevallningar i natt (eller så vaknade jag aldrig av dem). Annars kan jag vakna och känna den där värmerusningen en gång per timme. Det har inte gått så långt att jag vaknat svettig, utan jag har vaknat och varit så in i norden varm och hur mycket jag än kastar av mig täcket, öppnar fönster, blir jag inte svalare förrän "utbrottet" är över.

Igår var jag så trött, så under eftermiddagens möte satt jag och nöp mig i öronsnibbarna och fingrarna (under bordet) för att inte gäspa. Så himla hemskt att inte kunna piggna till på något sätt och samtidigt sitta och lyssna på information. Vi var sex personer runt bordet. Ironiskt nog informerades det om ADHD och hur personer med diagnosen ofta har "plockbeteenden" till exempel genom att fingra på örhängen (såg säkert ut dom jag gjorde det när jag nöp mig blå i öronsnibbarna).

Det är bara att konstatera att när jag är trött stämmer flera av diagnoskriterierna för ADHD in på mig. En fördel för mig, då jag verkligen har förståelse för hur jobbigt det kan vara att sitta still.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar