måndag 15 juli 2013

Springtur

Idag blev det en liten springtur. Igår kväll var jag superallergisk efter en hel dag med ogräs. Till slut tog jag en allergitablett och somnade. Men inga tabletter utan biverkningar (därför avskyr jag att ta dem). Ganska snart märkte jag att munnen var torr som en fnöske under springpasset. Så himla irriterande och svårt att ignorera (läs sluta tänka på). Jag startade direkt hemifrån och sprang ned till spåret. Det blev ett varv på spåret och sammanlagt drygt 3 km med en snitthastighet på 6,20. Inte min bästa tid, men så oregelbundet som jag springer kan jag inte förvänta mig mer.
Jag känner en ömhet i axlar, nacke, armbågar (tennisarmsmuskeln) och handleder efter gårdagens rensning. Så nu jämnar det ut sig då jag förväntar mig få träningsvärk i benen :)
Jag ser rödögd ut för jämnan nu, på grund av allergi. Måste ta tag i det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar