torsdag 25 april 2013

Torsdagstankar!

Sol och blå himmel och nu släpar jag bara med två mindre uppgifter på jobbet. Igår gick jag till och från jobbet och det kändes himla bra. Som vanligt är jag snuvig och igår stack det lite i halsen. Förbannat segt virus det här! Nåja, jag är inte så påverkad fysiskt, så jag ska inte klaga.

Igår gick en kollega hem. Hon lämnade väska, plånbok på jobbet och bara gick. Orkade inte längre, så hon gråtandes. Fy fasen vilket samhälle vi lever i! Press på flexibilitet, kunnighet, snabbhet och bemötande. Inom alla dessa områden ska du helst bara bli bättre och bättre. Bli mer flexibel, gör fler arbetsuppgifter, gärna sådana du inte är utbildad för. Utveckla dina kunskaper, du känner väl till all programvara och gärna lite till, utveckla nya metoder. Var jäkligt snabb att leverera "produkter" såsom protokoll. Bemötande är en visa för sig... Var alltid positiv till alla människor du möter oavsett hur de behandlar dig, för du vet väl att du inte ska ta det personligt! Istället agerar du professionellt och sväljer förtreten. Du är väl inte överkänslig eller har samarbetssvårigheter...

För den som slutar att bli bättre, slutar att vara bra... eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar