söndag 28 april 2013

Livet runt 50

Ålder är något jag sällan tänker på. Men idag råkade jag läsa att man ska träna försiktigt när man är runt 50. Snart är jag 49 och jag upplever att jag är starkare än någonsin. Situps, plankor, armhävningar, rygglyft, benövningar, ja en hel radda övningar klarar jag bättre än i tjugoårs åldern. Visst var jag tjejen som hatade gympan, skyllde på eksem och satt på bänken lektionerna igenom. Men ändå, visst är det konstigt att känna sig starkare än någonsin i min ålder? Min idrottslärare skulle inte tro sina ögon, om hon såg mig nu :) Därför känns det underligt att jag ska tänka på att träna försiktigt.
Det bästa med att närma sig 50 är att jag bryr mig mindre om vad andra tänker. Är mindre orolig och nervös i nya situationer och känner mig mer harmonisk. Vad gör det att jag är rynkig, bara jag får vara frisk och stark. Just ikväll är jag lite trött, men det är inte konstigt efter helgens strapatser :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar