fredag 15 februari 2013

Simning som skonsam träningsform

Igår morgonsimmade jag 31 minuter och brände 240 kalorier (enligt pulsklockan). Under hela passet tänkte jag på hur jag använde armarna och försökte att röra dem minimalt. Vänsteraxeln smärtade nämligen lite efter en övning i Trx:en, tror den kallas för skorpionen. Nåväl, simningen gick så klart långsammare den här gången och det gjorde att jag inte fick upp pulsen så bra. Simning ska ju vara en skonsam träningsform för oss motionärer. Men jag hade ont i vänster knä hela passet och det blev värre under dagen och på kvällen värkte knät. Nu känner jag inte för att simma mer, måste jag erkänna. Tror inte det är en skonsam träning för just mig och mina knän.

Det lustiga är att jag brukar få mindre ont av knät när jag joggar. Även om jag har ont i knät innan, kan smärtan avta eller försvinna efter en joggingtur. Det gäller inte vid löpning med hastiga start och stopp, såsom badminton. Då försämras knät rejält.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar