tisdag 12 februari 2013

Oförändrad vikt

Näpp, ingen viktnedgång den här veckan. Kanske beror det på att vi var bortbjudna i helgen och det då blev lite sött iform av efterrätt. Nåja, så länge jag inte går upp är det bra. Jag vet ju hur segt det är att plocka de där sista kilona. Idag smaskade alla på semlor som chefen bjöd på. Jag åt 1/4 semla (ca 100 kalorier). Sammanlagt har jag gjort av med 480 kalorier idag genom promenader (enligt pulsklockan). Jakten på endorfiner gjorde att jag struntade i snön som piskade i ansiktet. Lustigt hur jag plötsligt kan studsa upp ur soffan, klä på mig och ta en timmes powerwalk. Mötte nästan ingen människa när jag stretade gata upp och gata ned.

Idag har jag haft en svacka i tankarna när det gäller socker. Snålvattnet rann till när jag tänkte att en liiiten godispåse inte kan skada... Lyckligtvis kunde jag hejda impulsen med hjälp av sockerfritt tuggummi. Varför kan inte jag få en viktnedgång av det förresten? Har läst om människor som plötsligt gått ned i vikt och trott att de lidit av någon sjukdom, när det istället visade sig att det var sötningsmedlet de gick ned i vikt av. Inte jag inte, mina kilon är som fastetsade...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar