onsdag 30 januari 2013

Knäproblem och förhöjt blodsocker

Jag blir frustrerad över mitt onda vänsterknä. Men igår tränade jag box och som ett brev på posten, blev knät sämre. Imorse simmade jag i 25 minuter. På kvällen var jag på ljusparty hos en kompis och jag promenerade dit och hem. Så totalt sett har träningen blivit ok idag. Tänkte köra rodd imorgon, men har känningar i halsen. Istället tar jag en långpromenad imorgon och tränar rygg, armar och mage i trx:en hemma. På fredag tänker jag simma igen, bara jag slipper halsont och hoppas knät är ok, eftersom jag vill träna bootcamp på söndag.

Igår var jag på hälsokontroll. Blodtryck 124/70, kolestrol 4,1, blodvärde 138, normal hörsel, men blodsockret låg på 7,6 och var för högt. Jag ska ta ett nytt prov på fastande mage, för att vara säker på att jag inte har diabetes. Jag har inte varit onormalt törstig, haft huvudvärk eller varit trött, så jag är övertygad om att jag inte har diabetes, måste vara tillfälligt förhöjt värde...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar