lördag 12 januari 2013

Förkyld

Imorse vaknade jag och kände mig hängig. Efter en lite stund började jag nysa och förkylningen var ett faktum. Om jag inte hade känt mig hängig, hade jag kunnat träna. Men jag har tillräckligt svårt med konditionspass fullt frisk, därför hoppar jag över Bootcamp idag. Försöker att inte känna mig stressad över att det inte har blivit träning under tre dagar nu.  I fredags fikade jag med fd arbetskamrater, igår firades min man hela dagen och idag är jag krasslig. Men tre träningspass på en vecka får vara okej.

Idag blir det till att tvätta och städa övervåningen. Undervåningen städades igår inför firandet. Det är det bästa med att ha två våningar, man kan ha rörigt på den övre och prydligt på den undre. Ja och megarörigt källaren, ha ha. Källaren lovprisar jag i många nödsituationer. Den är på 80 kvadrat och innehåller ett stort rum med två små fönster. Där har vi tvättmaskin och torktumlare, snickarbänk och verktyg. Golv, tak och väggar är i sten. Det är kallt där och lågt i tak. Sen finns ett rum med träpanel på väggarna, ett pyttefönster, pergogolv och där det är varmt. Rummet används som torkrum för tvätt. I ett annat mindre rum med hyllor har vi flyttkartonger med julsaker, krukor, prydnadssaker, gamla lampor m.m. I en skrubb har vi målarfärg, lacknafta, täckpapper, plast, penslar, kitt, spackel, slippapper m.m. Så även om det periodvis är rörigt där nere, finns det en viss systematik i röran...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar