torsdag 30 september 2010

De svarta krumelurerna

i mitt högra öga är troligen rester från operationen, då de använde laser för att laga hålen på näthinnan. Läkaren trodde att det var bortbrända blodkärl som troligen förvinner. Jag hoppas att de försvinner, eftersom de stör på det ögat när jag ska läsa. De är så stora att de skymmer texten på det ögat.

Nu har jag cyklat till och från jobbet under en veckas tid och det har fungerat bra, trots att lustgasen är kvar i ögat fyra veckor efter operationen. När jag sitter på en stol och tittar ned på mina ben, syns gasen som en rund fläck. När jag tittar ned på mina ben skymmer den precis mitt ena knä. När jag tittar upp ser jag den som en mörk skugga i den nedre delen av synfältet. Varje gång jag vaknar under nätterna, mornarna är min första tanke "har gasen försvunnit?". Ja, och varje gång blir jag lika besviken så klart. Tur att jag ändå har knep för att se hur den minskar, annars skulle jag väl bli galen av otålighet ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar