lördag 18 juli 2009

Senaste nytt

Vi har jobbat bra de här fem dagarna och nu är nästan stommen klar. Det saknas några reglar, så mannen i huset ska åka och fixa det om en stund. Själv har jag målat stolpar, så de är klara för montering. Nästa steg är att måla det blivande staketet.

Sen har jag kittat tre fönster. Varje år glömmer jag bort hur man kittar och lägger till att börja med på alldeles för mycket kitt. Första fönstret tog säkert en halvtimme att göra klart, medan de andra två flöt på bra. De här fönstren kommer man att gå förbi på altanen, så jag vill att de ska se så bra ut som möjligt. Även om jag inser att knappast någon kommer att lägga märke till hur de är kittade (ha, ha).

Igår var hela familjen bjuden till mina föräldrar. Mamma hade gjort potatissallader, äggsallad, grönsallad, grillad korv, kassler och bröd. Det bjöds på vin och sötdricka. Kvällen var helt underbar, ljummen och vindstilla. Flugorna var det enda störande momentet. Tänk att det är så stor skillnad mellan landet och stan, just när det gäller antalet flugor. Här behöver man aldrig tänka på att täcka över maten på grund av flugor (tack och lov!).

Idag har den äldsta dottern lovat att komma och hjälpa mig med diverse småsaker. Dessutom ska min lillasyster dyka upp framåt kvällen. Däremot kommer bästa vännen att åka till Gotland, medan promenadkompisen kommer hem från Frankrike imorgon (äntligen!).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar