måndag 20 juli 2009

Måla och åter måla

Att måla långa plank är otroligt monotont. Idag målade jag bara i någon timme. Istället tog jag och äldsta dottern med min mamma på en liten biltur. Som av en händelse hamnade vi i några butiker. Dottern ska på bröllop och behövde en klänning. Till slut (efter mycket provande, mormor och mamma bar fram både det ena och det andra som skulle provas - det blev några skratt då allt inte var så snyggt). Hon kommer att bli så fin, så fin i klänningen hon valde! Vi hade en mycket trevlig eftermiddag om vi förtränger sockerchocken mot slutet...

Ikväll besöktes svägerskans familj. De är nyss hemkomna från Spanien och det var roligt att höra om deras resa. Samtidigt lyckades jag få lite tips om vilka buskar vi kan tänkas sätta runt delar av altanen. Då huset i princip är placerat på en sandbacke blir det en viss höjd till altangolvet på sina ställen (160 cm där det är som högst och 50 cm där det är som minst skillnad). Min förhoppning är att denna höjdskillnad ska döljas något av buskar eller dylikt.
Imorgon är det dags för att måla på den "riktiga färgen" på allt som är grundmålat. Då gäller det att skapa något smart sätt att lägga upp allt målat på (det ständiga bekymret när det regnar titt som tätt).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar