söndag 12 juli 2009

Imorgon börjar det!

Japp, då var det dags för altanbygge. Imorgon kommer virket och färg ska inhandlas. Första steget blir att byta panel på framsidan av huset där den gamla altanen var.. Först ska virket målas (av mig), sen ska den nuvarande panelen tas bort (av mannen i huset) och den nymålade sättas dit. Därefter ska det plintas för den nya altanen. Spännande, spännande värre blir det. Min ambition är att fotografera allt steg för steg. Hoppas jag kommer ihåg det!

När vi var bortresta var det tydligen värsta regnovädret hemma. Min zinkbalja med växter i, innehöll decemeterhögt vatten, trots att det är flera borrade hål i baljan.... Inte roligt alls. Växterna såg något döda ut. Förhoppningsvis tar de sig igen (om inte alltför mycket nytt regn kommer). Just nu har vi plockat bort de fönster som jag tidigare har skrapat rena från färg. Istället sitter det vacker plats där... Vårt hus ser inte riktigt klokt ut just nu på framsidan, med sina hål i panelen (efter alla el-kontakter, förra ägaren verkade ha en viss böjelse för elkontakter) och med fönstren inplastade. Huset ser verkligen Taikonaktigt ut... Desto roligare blir det när det blir klart, förhoppningsvis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar