fredag 26 juni 2009

Plinthål

Nu har jag grävt fem och ett halvt hål för plintarna till nya altanen. I det sista hålet fanns värsta bautastenen, så där har jag lite kvar att jobba med...

Eftersom marken består av sand har jag borrat ned spaden och "vevat runt", därefter lagt mig på knä och langat upp all sand med handen (har dock handskar på mig), eller en köksslev av trä (som aldrig mer kommer att användas till matlagning - jag lovar). Under tiden jag har armen nere i hålet får jag naturligtvis värsta onaturliga fantasierna. Scenario ett: sanden rasar ned när jag har armen i hålet och armen blir begravd och jag sitter fast i värsta ställningen. Scenario två: i hålets väggar finns alltid mindre och större hål (efter stenar naturligtvis) - tänk om det finns en sork som kommer fram i ett av hålen och biter mig i armen. När mina tankar når detta stadium rycker jag upp armen illa kvickt vid varje prassel jag hör...

Så här är livet när man har semester och inte har större saker att oroa sig för... : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar