lördag 6 juni 2009

Dagens arbete

Idag har vi rivit boden. Mannen i huset gick lös på den med kofot, medan jag bar bort alla plank. De stora tog jag två och två och bar i armarna nedför två trappor innan jag slängde dem i en prydlig hög bakom garaget. Mindre plankor tog jag i skottkärran ( på så vis behövde jag inte gå så många vändor) och balanserade den till samma hög. Nu finns det en rejäl plankhög där, kan jag säga. Så småningom ska den köras bort i lastbil (ja en annan dag).

Jag fick laga lunch idag (mycket ovanligt fenomen). Jag stekte två hamburgare och serverade med tillbehör. Trots att det är världens enklaste rätt, lyckades jag bränna den ena hamburgaren. Tur att mannen var så hungrig och inget kräsen... : )

Till min stora sorg tappade jag min stegräknare i mitt planktransporterande. Den ligger formodligen någonstans i plankhögen : (

Jag försökte aktivera barnen när de visade sig (vaknade till). Den yngsta sa "jag måste vila knäna". Den mellersta sa "jag är inte gjord för sådant här arbete". Tänk på den tiden när de alltid skulle vara delaktiga och man närmast fick hindra deras framfart. Ja, det var tider det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar