måndag 18 maj 2009

Trist väder

Idag har det varit trist väder med regn och mer regn. Turligt nog var det uppehåll ikväll, så att jag och kompisen kunde ta en promenad om två timmar. Som vanligt pratar och bubblar vi så att vi knappt minns var vi går. 25554 steg kom jag upp till idag. Inte så pjåkigt!

Varje morgon tar jag en liten omväg till jobbet, i syfte att få fler steg. Häromdagen fick jag sällskap av en okänd man. Han väntade på mig och slog följe med mig.
- Vilket fint väder det är ute, konstaterade han.
- Ja, sa jag.
- Vad varmt det är fortsatte han och stirrade på mig.
- Ja, sa jag och rättade till vindjackan jag hade hängt över ryggsäcken.
- Varför har du så mycket kläder på dig? frågade han.
- Ähum, mumlade jag.
Den här morgonen var det soligt ute men dock bara 7 grader varmt. Han hade kortärmad piké, kortbyxor och sandaler. Jag hade jeans och en stickad bomullströja och som sagt jackan hängde över väskan. Mannen verkade inte ta illa upp av mitt mummel, utan fortsatte att konversera och frågade vart jag var på väg och var jag jobbade. Till slut frågade jag honom vart han var på väg.
- Till en gammal flamma förstår du lilla gumman, svarade han. Fast tillade han, du är ju inte sååå liten, men du är ju kortare än mig, la han till.

Tänk vad mycket man får vara med om när man promenerar = )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar