söndag 10 maj 2009

Räddande ängel

Min vänsterarm värker rejält efter två timmars grävande. Fattar inte varför det ska vara så svårt att byta hand/arm och fot vid grävning och skottning. Efter några försök att byta arm och fot, var det bara att ge upp. Som tur är kom bästa väninnan med bullar och glada tillrop. Vad skönt det är med fikapauser! Tyvärr kom jag inte igång igen efter fikat. Fast det beror väl också delvis på att det regnade och haglade ute. Blåsten tilltog alltmer och vänsterarmen värkte onödigt mycket. Mannen i mitt liv tyckte att jag inte skulle utmana ödet och ta i för mycket på en och samma dag.

Nu ska jag ta en dusch och sedan glutta ut genom fönstert med jämna mellanrum och fantisera om hur jag sitter på den inglasade altanen nästa år vid den här tiden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar