tisdag 31 juli 2018

Träningen i juli och utvärdering av Lofsans julia challenge

Träningen i juli har bestått av lite cykel, löpning, promenader och allra mest av styrketräning. Men 12 timmars träning är den minsta träningen hittills (januari kommer på andra jumboplatsen med 17,5 timmars träning). Men om jag inte hade hakat på Lofsans juli challenge, hade jag förmodligen inte tränat alls. De tre sista passen klarade jag inte att delta på, då jag var sjuk. Annars har jag fixat alla pass. Här kommer några positiva punkter:

1. Jag tyckte jättemycket om intervallpassen och har bestämt mig för att fortsätta att köra dem regelbundet. Det gjorde att jag hittade tillbaka till glädjen till löpningen.

2. Jag har fått resultat av träningen! Jag har fått bulor på framsidan av låren och jag har lite svårt att låta bli att känna på dem hela tiden, ha, ha, ha. Förutom det, tycker jag att jag har blivit starkare på just benövningarna. Det har ju varit en hel del ben i den här utmaningen om man säger så.

3. Det har varit skönt att följa ett program och att det rullar från helkropp, underkropp, överkropp till kondition. Passen var väldigt varierande och det tycker jag är roligt. Jag gillar inte när det är samma övningar om och om igen.

Jag tycker att mina  växande muskler på framsida lår syns och framförallt känns (det var så jag upptäckte dem) väl, men det var inte lätt att dokumentera musklerna :)

Motionen i juli har varit rätt ok med mycket skrapning och målning av huset. Däremot har jag inte cyklat eller promenerat så mycket som jag hade kunnat. Men jag har fått många steg ändå om dagarna. Just nu är jag mest glad över att jag mår bra och inte är magsjuk.



Har du märkt att det blir allt mörkare om kvällarna nu. Det tycker jag är så himla skönt, för då sover jag bättre. Dessutom är det mysigt. Min har fixat  och hängt upp lampor på altanen som vi kan tända. Jag ska visa bilder så småningom.


Idag har min man också gjort en hylla av ett gammalt fönster. Nu ska den målas innan vi sätter upp den på altanen. Jag har målat utsidan av altanen och putsat fönster. Alla textilier i huset är tvättade, så nu har jag gått över till att tvätta våra jackor. Lika bra att passa på när torkförutsättningarna är de bästa.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar