måndag 30 juli 2018

Ny vecka med återhämtning i första hand

Nej, jag är inte riktigt som vanligt igen, efter magsjukan. Det tar tid i värmen, att äta och vätska upp sig. Dessutom nojar jag hela tiden och känner efter om jag kanske mår illa igen. Så jag måste vila lite till och verkligen känna att jag är stabil, innan jag tränar igen.

I morgon bitti ska jag iväg på massage och ansiktsbehandling. Det är lyx som jag unnar mig en gång per månad ungefär. Idag har jag målat allt som är under tak på altanen. Nu har jag dessutom börjat måla det gula på altanens utsida. Så fort man börjar måla på ett ställe, ser man genast flera andra ställen som behöver målas. Att ha hus, innebär att man ständigt har sysselsättning. Det blir mycket vardagsmotion.

Eftersom det är varmt/hett och blåsigt ute, har jag passat på att tvätta täcken, mattor, sofföverdrag och filtar. Jag har aldrig hängt så mycket tvätt utomhus, som den här sommaren. Jag har aldrig sett så mycket på tv dagtid heller, som den här sommaren. Efter lunch, när det är som hetast ute, har jag kikat på Suits. Den här onormala värmen bådar inte gott inför framtiden. Vad blir det härnäst måntro?

Petra och jag tog en liten kvällspromenad härom kvällen


Landsbygden alltså! Jag trivs i stan, men älskar landsbygden!




Foto från Petra och Ulfs trädgård som är helt magisk så här en sommarkväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar