söndag 29 juli 2018

Hängande trähylla över bord

När jag var på Ikea för ett tag sedan, såg jag att de hade en hängande hylla över ett bord. Vi har haft en gren med glödlampor (solcell) ovanför vårt bord i uterummet. Men jag har funderat på att byta ut det till en ljuskrona av något slag. När jag såg den hängande hyllan, blev jag inspirerad. Vi har en del gammalt trägolv liggandes i vårt garage. Det låg en gång i tiden på vårt första lilla uterum. Den som spar han har, ibland är det inte så dumt att vara en hamster. Jag tog två golvbräder, sågade till dem, så att de nästan är lika brett som bordet diameter. Sen målade jag dem med terasslasyr (honungsfärgad), eftersom jag ville ha den där lite bruna, gammeldags fina färgen. Sen borrade min man fyra hål i bräderna, jag köpte juterep för en billig peng på Jula. Min man köpte bryggringar på Biltema. Sammanlagt la jag ut mindre än 200:- på min hängande hylla. Den blev jättebra och jag är supernöjd!

Ja, det vimlar fortfarande av stegar runt vårt uterum. Taket är inte riktigt helt klart ännu. Min man ska skruva dit en plåtlist efter kanterna, plåtnocken och så hängrännor. Men snart är det klart.

Vaserna är från Ikea och kostar 5 :- rosorna är också därifrån, men jag minns inte priset.

Så här ser bryggarringarna ut, som repet går igenom.

Mina pelargoner älskar värmen och har växt sig riktigt stora. Den här är en av de mindre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar