tisdag 29 maj 2018

Body lotion athletic från Maria Åkerberg - en favorit

I söndags fick jag en ny body lotion av döttrarna i present. Jag är inte sponsrad av Maria Åkerberg, även om man kan tro det, så förtjust som jag är i hennes produkter. Den här produkten är i alla fall speciell, på så vis att den är uppmjukande och djupverkande för muskler och leder. Den kan användas på ömma, stela muskler och leder, samt blåmärken.

I söndags hade jag grym träningsvärk. Efter kvällsduschen masserade jag in denna lotion över hela kroppen. Den doftar speciellt. Min man tycker den doftar lite likt liniment. Själv tycker jag doften påminner om blå tuggummin som fanns under 70-talet. De var fyrkantiga med en skåra i (ifall man ville dela tuggummit) och om jag minns rätt var de omslagna av genomskinligt papper. De var inte sockerfria och oerhört goda. Doften påminner mig om barndom och ja, den är positiv för mig helt enkelt.

Faktum är att den här lotionen faktiskt hjälpte mot träningsvärken. Den lanade av och kändes mindre (tills jag tränade igår, då kom den tillbaka med full kraft) . Förutom det blev huden jätte mjuk. Jag har en riktig problemhud och har haft det sedan böjveckseksemen som liten. Alldeles för ofta och mycket har jag behövt använda cortisonkrämer av olika styrka. Om jag inte smörjer in mig med mjukgörande kräm (HTH har jag haft tidigare) stramar huden av torrhet och gör ont. För feta krämer kliar och fungerar inte alls. Alla produkter från Maria Åkerberg fungerar på mig. Det känns helt fantastiskt. Helt plötsligt känner jag mig inte så besvärlig, när jag kan ha olika lotioner, ansiktskrämer, peeling och ansiktsmasker, utan besvär och istället känns huden BÄTTRE än på åratal.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar