onsdag 30 maj 2018

Att klä sig svalt

Det är inte lätt att klä sig svalt och samtidigt se proper ut. Jag minns inte om jag någonsin har jobbat i värme under så lång tid tidigare. I början hade jag trekvartsbyxor och t-shirts. Men ju varmare det har blivit, desto mindre har plaggen blivit. Man blir ju smått desperat till slut och orkar inte med värmen. Nu har det blivit shorts och linne med "tygkofta" över. Den senare lämnade Sara kvar och sa att jag fick använda. Jag skulle själv aldrig ha köpt mig någon. Men nu måste jag säga att jag gillar den. Trots att den påminner om en kimono, då den är så tunn och stormönstrad. Den är luftig och täcker armarna lite. Det bästa är nog att den döljer benen lite, så jag inte känner mig så avklädd. När jag är ensam på mitt arbetsrum, kan jag ta av mig den. Fast det fladdrande tyget kring benen svalkar lite, så det är skönt att bära den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar