söndag 27 maj 2018

Balkongen, ett extra rum

Sedan min man byggde ut balkongen, är det ett av mina favoritplatser att vara på. Varje ledig morgon äter jag frukost där och varje kväll sitter jag och läser. I år har jag köpt en plastmatta att ha på golvet. Den gör att jag inte bränner fotsulorna på det mörka golvet. Varje kväll bär jag in alla textilier. Solsängen är täckt av ett plastskydd vi köpt till den. Att vi har skydd på den och tar undan textilierna, är för att skydda dem mot pollen, damm och regn. När det hotar med regn, tar jag in bordet och stolarna. De senare är hopfällbara, så de är smidiga att ta in.

Tyvärr har blomkrukorna inga hål, så om det blir rejält med regn, får jag bära in dem också. Rosplantan har jag köpt på Tant Grön i Vintrosa. Jag funderar på att ha fler blommor på balkongen. Kanske borde jag ha blomlådor. Helst vill jag ha blommor som doftar gott.

Mattan och kuddarna med stjärnor kommer från Rusta. Möbler, dynor, turkosa kuddar och filt kommer från Ikea.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar