söndag 27 maj 2018

Mors dag!

Sofie och Stella kom tidigt på förmiddagen. Sofie bjöd på jordgubbar och vindruvor. Vad läskande det är med bär i värmen! Hon hade köpt dadlar med lakrissmak som var supergoda. Den enda nackdelen är att jag har druckit vatten som en kamel efteråt. Fast det är ju bra i värmen. Mina döttrar gav mig produkter från Maria Åkerberg. En flaska vin och choklad fick jag också och en ny resväska. Jag blir så bortskämd. Min man lagade en supergod lunch med hemmagjord potatissallad, grillad kyckling, fläskfilé, halloumi och ostsås. Så himla gott!

Stella gungade, badade och lekte och höll igång oss alla. Vid tretiden gick Sofie och Stella hem och jag skjutsade Sara till tåget. När jag kom hem slappade Steffie och jag en stund. Sen fick jag energi till tusen och rensade hallonhäcken. Vad trött jag blir på allt ogräs. Jag passade på att inspektera syrenhäcken jag fick från Plantinavia förra året. En planta är dålig. Resten har växt och ser jätte kraftiga ut. Kanske byter jag plats på den dåliga plantan. Annars kan jag klippa ner de döda grenarna och hoppas att den delen som lever tar sig. Får se hur jag gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar